Η εταιρεία “alfa” Αθ. Κουκουτάρης σηματοδοτεί ένα νέο ορόσημο στην μακροχρόνια πετυχημένη πορεία της, εξαγοράζοντας το 70% της καναδικής εταιρείας παραγωγής κατεψυγμένων προϊόντων ζύμης Trio Bakery Inc.
“Με αυτή την κίνηση, η “alfa” γίνεται η πρώτη ελληνική εταιρεία του κλάδου που αποκτά παραγωγική παρουσία στη Βόρεια Αμερική”
Από την Κοζάνη στον Καναδά και με βλέμμα στις ΗΠΑ
Με έδρα την Κοζάνη, η «alfa» έχει καθιερωθεί στην αγορά των κατεψυγμένων προϊόντων ζύμης ως ένας από τους σημαντικότερους παίκτες του κλάδου, προωθώντας τις περιβόητες στριφτές πίτες Κιχί, τις Τσαλακωτές και πολλές ακόμη δημιουργίες. Η συμμετοχή της σε διεθνείς εκθέσεις όπως η Anuga και η SIAL συνέβαλε στη σταδιακή επέκτασή της στις αγορές του εξωτερικού — κυρίως στην Ευρώπη — ανοίγοντας την όρεξη της διοίκησης για το επόμενο μεγάλο βήμα: την είσοδο στην αγορά της Αμερικής.
Ποια είναι η Trio Bakery;
Η Trio Bakery είναι μια σχετικά νέα εταιρεία η οποία ιδρύθηκε το 2018 μέσω της συγχώνευσης των εταιρειών Gala και Solero Bakery. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που δημοσιεύει η ίδια στο επίσημο site της διαθέτει μια σύγχρονη, πλήρως αυτοματοποιημένη γραμμή παραγωγής πίτας. Η συνεργασία της Trio με την “alfa” θα δώσει νέα ώθηση για brands της που ήδη λειτουργούν (Börek). Ταυτόχρονα να γίνει ο στρατηγικός κόμβος για την πρόσβαση στην αγορά της Βόρειας Αμερικής,, αλλά να προσφέρει προϊόντα που θα έχουν σχεδιαστεί για της γευστικές προτιμήσεις.
Πλεονεκτήματα, προκλήσεις, αλλά και… κίνδυνοι
Αναμφίβολα η εξαγορά προσφέρει στην Alfa σημαντικά πλεονεκτήματα. Το πρώτο και ίσως το πιο χειροπιαστό είναι η μείωση του κόστους logistics και των χρόνων παράδοσης. Όπως προαναφέρθηκε θα δημιουργηθεί η δυνατότητα προσαρμογής των προϊόντων στις τοπικές προτιμήσεις. Τέλος το brand “alfa” εφόσον στρατηγικά θα αποφασιστεί να προβληθεί θα ενισχύσει το κύρος και την αναγνωρισιμότητα ως brand και πιθανότατα θα ανοίξει και νέες αγορές.
Ωστόσο, πέρα από τις προοπτικές και ευκαιρίες η επέκταση στην Βόρεια Αμερική συνοδεύεται και από υποθετικές απειλές. Μια πιθανή εξέλιξη που θα μπορούσε να αποτελέσει εμπόδιο στα σχέδια είναι η μη προσαρμογή στην τοπική κουλτούρα κατανάλωσης, στη μη αποδοχή των διαφορετικών γεύσεων και στον έντονο ανταγωνισμό που χαρακτηρίζει τον κλάδο, ο οποίος δεν θα κάτσει με σταυρωμένα τα χέρια.
“Η επιτυχία της στρατηγικής αυτής κίνησης θα εξαρτηθεί από τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία θα διαχειριστεί αυτά τα ρίσκα και θα αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που προσφέρει η νέα αγορά”
Προοπτική για “scale up”
Η επένδυση αυτή μπορεί να αποτελέσει για την “alfa” μια σπάνια ευκαιρία scale up, ανάλογη με εκείνη που πέτυχε η ΦΑΓΕ στη Βόρεια Αμερική.
Ο δρόμος, ωστόσο, δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα. Θα χρειαστεί υπομονή, επιμονή και σημαντικά κεφάλαια, αλλά κυρίως τα κατάλληλα στελέχη που θα αναλάβουν το βάρος της ανάπτυξης. Η πρόκληση είναι να γνωρίσουν και να αγαπήσουν τα προϊόντα αυτά όχι μόνο οι Έλληνες της ομογένειας, αλλά και το ευρύτερο καταναλωτικό κοινό, μαθαίνοντας τι σημαίνει ελληνική πίτα και ειδικότερα η Σπανακόπιτα.
Ένα νέο κεφάλαιο για την ελληνική επιχειρηματικότητα
Αν τα επόμενα χρόνια η “alfa” Αθ. Κουκουτάρης καταφέρει να αποκτήσει την παρουσία στις διεθνείς αγορές, θα μπορούσε να αποτελέσει ένα case study επιτυχίας· για το πώς μια ελληνική εταιρεία τροφίμων από την επαρχία κατάφερε να εξελιχθεί σε παγκόσμιο brand.
“Η συμμετοχή στην έκθεση Anuga που πραγματοποιείται αυτές τις μέρες αποτελεί μια από τις σημαντικότερες δράσεις εξωστρέφειας της εταιρείας”
Επίλογος
Η είσοδος της “alfa” στη βορειοαμερικανική αγορά μέσω της Trio Bakery αποτελεί απόδειξη της δυναμικής και της αυτοπεποίθησης της ελληνικής επιχειρηματικότητας. Πρόκειται για ένα τολμηρό βήμα που ανοίγει τον δρόμο για περαιτέρω ανάπτυξη και εδραιώνει τη θέση της ελληνικής ζύμης στον παγκόσμιο χάρτη τροφίμων