Black Friday 2025 | Σκοτώνει η πρώιμη εκστρατεία του Black Friday την κανονική αγορά;

Επαγγελματίας του Μάρκετινγκ και Έρευνας Αγοράς (MBA) | Συνιδρυτής της GMN, της διαδικτυακής πλατφόρμας που επικεντρώνεται στις εξελίξεις της Ελληνικής Αγοράς | Εμπορικός διευθυντής της Nikolas Bakery

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εάν ανοίξει κάποιος την τηλεόραση ή τα κοινωνικά δίκτυα, θα διαπιστώσει πως έχουν ήδη πλημμυρίσει από διαφημίσεις που σχετίζονται με τη Black Friday.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

A330190D 16D2 4994 8737 08DDCB15DE8A - Greek Market News

“Βλέποντας όλες τις διαφημίσεις κατέληξα στο συμπέρασμα πως την παράσταση, ως η πιο χιουμοριστική και η πιο δημιουργική, την κλέβει -μέχρι στιγμής- η πασίγνωστη ηθοποιός με την επική φράση που έχει μείνει στην ιστορία με τις πιο cult φράσεις της ελληνικής τηλεόρασης”

Η «Black Friday» η οποία διοργανώνεται παραδοσιακά μετά τα thanksgiving την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, είναι κινούμενη και φέτος πέφτει στις 28 Νοεμβρίου. Έχει σκοπό το ξεπούλημα ή και το ξεστοκάρισμα των καταστημάτων σε πολύ χαμηλές τιμές εν όψει των Χριστουγέννων, που συχνά αγγίζουν ακόμη και το κόστος, κάτι που δεν συμβαίνει όμως πάντα. Στη χώρα μας, τα τελευταία χρόνια, αυτός ο θεσμός έχει γίνει πιο «ελαστικός» και πλέον κυκλοφορούν πολλές εναλλακτικές εκδοχές όπως το Black Week ή ακόμη και το Black Month!

Πόσο όμως η πρώιμη προώθηση του Black Friday επηρεάζει την κανονική ροή της αγοράς

Το αναφέρω γιατί πρόσφατα έγινα μάρτυρας μιας συζήτησης δύο ατόμων όπου υπήρχε διάθεση για αγορά ενός προϊόντος, όμως το αντεπιχείρημα που τελικά απέτρεψε την αγορά ήταν: «Περίμενε, θα έχει Black Friday σύντομα, θα το πάρεις ακόμη φθηνότερα!» Η απάντηση ήρθε άμεσα: «Σιγά μην το βρεις φθηνότερα· είναι απλώς ένα κόλπο.» Μέσα σε δύο φράσεις δείχνει πόσο διχασμένη έχει γίνει η αντίληψη γύρω από τον θεσμό και πόσο τελικά όλες αυτές οι αντιλήψεις επηρεάζουν την πρόθεση των καταναλωτών να προβούν σε αγορές.

“Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο για μένα είναι ότι όσο «φουσκώνουν» οι προσφορές, τόσο περισσότερο ο κόσμος εθίζεται σε αυτές και μαθαίνει να υποτιμά τις κανονικές τιμές κάτι που συμβαίνει και με τις προσφορές τύπου 1+1, -30%, -40% κλπ”

Έτσι δημιουργείται η εντύπωση πως το πραγματικό κόστος είναι αυτό της προσφοράς και όχι το καθημερινό. Αυτό υπονομεύει την αντίληψη της αξίας και πιέζει την αγορά μακροπρόθεσμα. Καταλήγω στο συμπέρασμα ότι, η Black Friday βοηθά την αγορά στο βαθμό του ξεπουλήματος αποθεμάτων της περσινής χρονιάς, αλλά η πρώιμη Black Friday τη ζορίζει.

Έτσι όπως έχει εξελιχθεί είναι σαν να έχεις ένα εργαλείο που δουλεύει, αλλά χρησιμοποιείται όχι στην κατάλληλη στιγμή. Αν χρησιμοποιείται ως εργαλείο επικοινωνίας αλόγιστα ή και σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, τότε στο τέλος χάνει την αξία του και την δυναμική του.

Εσείς τι πιστεύετε για αυτό; Γράψτε μας στα σχόλια στα social media -> Κάντε κλικ εδώ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

- ΒΑNNER ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ

Μόνιμη προβολή του banner σε όλες τις βασικές σελίδες

- ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΗΣ

Απεριόριστες (ανα)δημοσιεύσεις δελτίων τύπου

- ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Κατακτήστε την 1η σελίδα της Google!

POPULAR

Ελληνικά Γαλακτοκομεία – ΟΛΥΜΠΟΣ | Νέα DRINK EAT 500ml. Το γεύμα που πίνεται!
ELGIO | Τορτίγιες Mexilla 360g
Corfu Beer | Η Κερκυραϊκή Ζυθοποιία παρουσιάζει τη νέα της μπύρα “ΚΟΡΥΦΩ” 500ml
Σοκολάτες Laurence | Chocolate Bar TOFFIQ 190g