Μια νέα κατηγορία Liquid Food προϊόντων έχει σχηματιστεί και αρχίζει δειλά δειλά να κάνει αισθητή την παρουσία της στα ράφια της ελληνικής αγοράς. Είναι τα λεγόμενα “υγρά τρόφιμα” ή αλλιώς liquid food.
“Πρόκειται για έτοιμα, θρεπτικά ροφήματα που υποκαθιστούν ένα πλήρες γεύμα και απευθύνονται σε καταναλωτές με έντονο τρόπο ζωής, υψηλές απαιτήσεις και περιορισμένο χρόνο”
Ποια είναι τα «Υγρά Τρόφιμα»;
Τα υγρά τρόφιμα είναι προϊόντα συνδυάζουν σε μία μόνο συσκευασία: πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα. Δεν είναι απλώς ένα ρόφημα, είναι ένα πλήρες γεύμα σε υγρή μορφή.
Διεθνώς, η κατηγορία liquid food αναπτύσσεται ραγδαία, με ηγέτες όπως τα Huel, Soylent, και Ensure, που προσφέρουν λύσεις τόσο για απλούς καταναλωτές όσο και για επαγγελματίες υγείας ή αθλητές.
“Σύμφωνα με το Healthline, τα «meal replacements» βοηθούν στην απώλεια βάρους, στην ενίσχυση της ενέργειας και στην υποστήριξη ενός ισορροπημένου τρόπου ζωής, αρκεί να καταναλώνονται στα πλαίσια μιας συνολικά υγιεινής διατροφής”
Οι πρώτες κινήσεις στην ελληνική αγορά
Η διεθνής τάση δεν άργησε να φτάσει και στην Ελλάδα. Έτσι ήδη δύο ισχυροί παίκτες του κλάδου των γαλακτοκομικών έχουν λανσάρει τις δικές τους προτάσεις:
Η Arla Foods παρουσίασε πρώτη μια ολοκληρωμένη πρόταση που συνδυάζει υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη, γεύση και ευκολία. Η σειρά με δύο κωδικούς και με την ονομασία Protein ‘Food to Go‘ απευθύνεται σε όσους αναζητούν ενέργεια και θρέψη εν κινήσει. Σχεδόν μαζί κυκλοφόρησε και η πρόταση από τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΑ Α.Ε. με το πιο προβεβλημένο brand της «ΟΛΥΜΠΟΣ» και τη σειρά DrinkEat. Μια προηγμένη σειρά που ισορροπεί την πρωτεΐνη, τα δημητριακά και το γάλα, μια λύση που ισοδυναμεί με ένα πλήρες γεύμα σε μορφή ροφήματος, ιδανικό για το πρωί ή ως ενδιάμεσο γεύμα.

“Η είσοδος δύο μεγάλων παικτών δείχνει ότι το Liquid Food δεν είναι απλώς μια τάση, αλλά μια μελλοντική επένδυση”
Προϊόντα με υψηλή διατροφική αξία, σε βολική μορφή, συνδέονται άμεσα με τις ανάγκες της σύγχρονης ζωής:
Ποιο είναι το μέλλον της κατηγορίας;
Η κατηγορία Liquid Food φαίνεται πως δεν είναι απλώς ένα ακόμα trend ή μόδα, αλλά είναι μια νέα καταναλωτική λύση που αλλάζει τα δεδομένα στον χώρο του snacking, αλλά και γενικότερα της καθημερινής διατροφής.
Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της βήματα και γνωριμία και το ενδιαφέρον των καταναλωτών θα κρίνει την επέκταση της κατηγορίας, αλλά και την διαμόρφωση της. Τα βασικά στοιχεία που ωθούν την κατηγορία σήμερα είναι η ευκολία κατανάλωσης και η ζήτηση προϊόντων με υψηλή θρεπτική αξία.
“Στα επόμενα χρόνια αναμένεται να δούμε και άλλες βιομηχανίες να μπαίνουν στην κατηγορία, είτε μέσω απευθείας παραγωγής, είτε μέσω συνεργασιών, και να παίρνουν θέσεις στα ψυγεία των Σούπερ Μάρκετ”
Εφόσον η ζήτηση για τα νέας γενιάς λειτουργικά τρόφιμα θα αυξάνεται, θα ακολουθήσουν και τα λοιπά σημεία πώλησης, όπως τα σύγχρονα convenience περίπτερα, mini markets, κυλικεία κ.α.