Είμαι στις πωλήσεις όλη μου τη ζωή και έχω ζήσει πολλές αλλαγές, στρατηγικές, εργαλεία και εποχές. Όμως πρόσφατα έμαθα την ιστορία ενός ανθρώπου που μου υπενθύμισε την ουσία των πωλήσεων. O Joe Girard ο κορυφαίος πωλητής στον κόσμο είναι πιο επίκαιρος από ποτέ.

“Ο Joe Girard, Αμερικανός, γιος φτωχής ιταλικής οικογένειας στο Ντιτρόιτ, ξεκίνησε από το τίποτα”
Έκανε από οικοδομές μέχρι ευκαιριακές δουλειές, μέχρι που το 1963, στα 35 του, μπήκε σε μια αντιπροσωπεία αυτοκινήτων για να ζητήσει δουλειά. Την εποχή εκείνη οι πωλήσεις γίνονταν πόρτα-πόρτα, ή μέσω τηλεφωνικών καταλόγων και αγγελιών. Ο Joe όμως δεν είχε χρήματα για καταχωρήσεις ούτε επαφές. Είχε μόνο ένα χαρτί και ένα στυλό. Με αυτά κατέγραφε τα πάντα, ονόματα πελατών, γενέθλια, προσωπικές λεπτομέρειες από τις συζητήσεις τους.
“Κάθε μήνα έστελνε μια καρτ-ποστάλ στον καθένα με μια απλή ευχή. Χτίζοντας έτσι μια ανθρώπινη επαφή, όχι απλώς έναν πελατειακό κύκλο”
Όταν τηλεφωνούσε, δεν ρωτούσε “θέλετε να αγοράσετε;” αλλά “πώς είσαι εσύ και η οικογένεια;”. Ήξερε τι να πει, γιατί είχε ήδη ακούσει και σημειώσει.Το αποτέλεσμα; 13.001 αυτοκίνητα πουλήθηκαν από τον ίδιο, ένα-ένα, χωρίς εταιρικές πωλήσεις ή leasing από το 1963 μέχρι το 1978.
“Μπήκε στο Βιβλίο των Ρεκόρ Guinness ως ο κορυφαίος πωλητής στον κόσμο και η ιστορία του είναι πιο επίκαιρη από ποτέ, καθώς ζούμε σε εποχή που η τεχνητή νοημοσύνη γράφει, μιλάει, προβλέπει και …πουλάει”
Τα e-mails μοιάζουν να είναι τα ίδια. Τα pitch σχεδόν πάντα copy-paste και ακόμα είμαστε στην αρχή. Πιστεύω πως το μόνο που θα κάνει τη διαφορά στο μέλλον, θα είναι η φωνή μας, το βλέμμα μας, το χέρι που θα δώσουμε χωρίς να περιμένουμε αντάλλαγμα.
Η σχέση που θα χτίσουμε με τον άλλον, γιατί σε έναν κόσμο που όλα γίνονται ίδια η μοναδικότητα είναι το μόνο που θα πουλάει.

