Η BoFrost, ένα brand που για δεκαετίες είχε συνδέσει το όνομά του με την κατ’ οίκον διανομή κατεψυγμένων τροφίμων υψηλής ποιότητας, έβαλε οριστικό τέλος στη δραστηριότητά του στην Ελλάδα.
Η αντιπρόσωπος εταιρεία της γερμανικής BoFrost στην Ελλάδα η To Your Door ΑΕ, γνωστοποίησε πριν από περίπου έναν μήνα σε εργαζόμενους και συνεργάτες την πλήρη αναστολή λειτουργίας της.
“Ήδη, η επίσημη ιστοσελίδα καθώς και τα social media της εταιρείας έχουν απενεργοποιηθεί ή κατέβει, γεγονός που επιβεβαιώνει την οριστική αποχώρηση της BoFrost από την ελληνική αγορά”
Λίγα λόγια για τη BoFrost
Η BoFrost διαθέτει μακρά και ισχυρή παρουσία στην ευρωπαϊκή αγορά. Ιδρύθηκε το 1966 στη Γερμανία, στην περιοχή του Ρήνου, εισάγοντας ένα πρωτοποριακό για την εποχή μοντέλο: την άμεση παράδοση κατεψυγμένων προϊόντων στο σπίτι του καταναλωτή.
Μέσα από δεκαετίες επενδύσεων στην ποιότητα, στη γκάμα προϊόντων και στην εξειδικευμένη διανομή, η εταιρεία εξελίχθηκε σε έναν από τους μεγαλύτερους παίκτες της Ευρώπης στον τομέα των κατεψυγμένων τροφίμων, εξυπηρετώντας περισσότερα από 4 εκατομμύρια νοικοκυριά. Το χαρτοφυλάκιό της περιλάμβανε πάνω από 1.000 κωδικούς, από κατεψυγμένα λαχανικά και έτοιμα γεύματα έως ψάρια και προϊόντα κρέατος.
Γιατί δεν πέτυχε στην Ελλάδα. Οι 4+1 βασικοί λόγοι
Μετά από τρεις δεκαετίες παρουσίας η To Your Door ανέστειλε την λειτουργία και οι λόγοι που την οδήγησαν στην απόφαση ήταν.
- Έντονος ανταγωνισμός στην κατηγορία των κατεψυγμένων
Η ελληνική αγορά κατεψυγμένων τροφίμων έχει εξελιχθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, με ισχυρούς παίκτες όπως οι Μπάρμπα Στάθης (με Froza), Υφαντής, Alterra (με Λαζαρίδη), Agrifreda, οι οποίοι διαθέτουν ευρεία διανομή μέσω σουπερμάρκετ ή συμβόλαια για PL, μεγάλη ποικιλία προϊόντων που ανταποκρίνονται στα needs των Ελλήνων καταναλωτών και ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική. - Χαμηλή αναγνωρισιμότητα του brand στην ελληνική αγορά. Παρά το διεθνές κύρος και την αναγνωρισιμότητα του brand της BoFrost, η εταιρεία δεν κατάφερε να αποκτήσει την αντίστοιχη αναγνωρισιμότητα και στο ελληνικό καταναλωτικό κοινό, ιδίως σε σύγκριση με εταιρείες που έχουν πολυετή παρουσία στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων.
- Ξεπερασμένο και μη βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο. Το παραδοσιακό μοντέλο direct-to-consumer, μέσω στόλου οχημάτων-καταψυκτών, συνοδευόταν από υψηλό λειτουργικό κόστος. Το μοντέλο αυτό δεν προσαρμόστηκε επαρκώς στα νέα δεδομένα του ηλεκτρονικού εμπορίου, της σύγχρονης εφοδιαστικής αλυσίδας και των μεταβαλλόμενων αγοραστικών συνηθειών.
- Συνεργασίες χωρίς το επιθυμητό αποτέλεσμα. Οι συνεργασίες με μεγάλες αλυσίδες λιανικής, όπως Μασούτης και Θανόπουλος, αποτέλεσαν την ύστατη προσπάθεια ενίσχυσης των πωλήσεων και διεύρυνσης της παρουσίας της BoFrost στην αγορά. Ωστόσο, τα αποτελέσματα δεν ήταν τα αναμενόμενα, προσφέροντας μόνο προσωρινή ώθηση χωρίς ουσιαστική αλλαγή της εμπορικής δυναμικής.
- Οικονομικά στοιχεία με ζημιές και με χαμηλό κύκλο εργασιών
Τελικό συμπέρασμα
Οι αιτίες της αναστολής της λειτουργίες της BoFrost στην Ελλάδα αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του ότι η επιτυχία ενός διεθνούς brand δεν εξαρτάται μόνο από το όνομα, την ιστορία του και την ποιότητα των προϊόντων.
Εξαρτάται από την ευελιξία στο λειτουργικό μοντέλο, από τα στελέχη με βαθιά κατανόηση των αναγκών της τοπικής αγοράς. Την ικανότητα της προσαρμογής στις σύγχρονες απαιτήσεις του λιανεμπορίου και αλλαγής του μοντέλου διανομής direct-to-consumer σε επικερδείς συνεργασίες.

