Σε αναστολή λειτουργίας οδηγείται στο τέλος του μήνα Σεπτεμβρίου η Αγορά Μοδιάνο, μόλις δύο χρόνια μετά την θριαμβευτική επαναλειτουργία της.
Η διαχειρίστρια εταιρεία, ο όμιλος Fais ανακοίνωσε την παραχώρηση της, με την εικόνα της ιστορικής αγοράς να χαρακτηρίζεται αποκαρδιωτική, αφού τα περισσότερα καταστήματα είναι κλειστά, ενώ η επισκεψιμότητα κινείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, παρόλο που καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια, ειδικά από τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτήν.

“Τη σκυτάλη παίρνει πλέον η θεσσαλονικιώτικη Ergon Foods η οποία διαθέτει ισχυρό αποτύπωμα στον χώρο της γαστρονομίας με την ονομασία ΑΓΟΡΑ και έχει στόχο να δώσει την “δεύτερη ζωή” στο εμβληματικό μνημείο της πόλης”
Η Αγορά Μοδιάνο, παρότι ξεκίνησε με πολλές φιλοδοξίες και με «360» προβολή, δεν κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη των κατοίκων της πόλης, αλλά και ούτε να προσελκύσει τους τουρίστες, όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί.
Σύμφωνα με τους επαγγελματίες, αλλά και επισκέπτες τα κύρια προβλήματα, όμως και οι αιτίες της αποτυχίας ήταν:
- Μη ρεαλιστική εμπορική πολιτική με μισθώματα που αδυνατούσαν να καταβάλλουν οι πιο μικροί και μικρομεσαίοι μισθωτές.
- Η απουσία της ταυτότητας του χώρου. Ο κόσμος δεν κατάλαβε για ποιο λόγο να το επισκεφτεί. Τελικά τι είναι η Μοδιάνο, η συνέχεια της παραδοσιακής αγοράς, αγορά με καταστήματα λιανικής ή food court;
- Ο σχεδόν ελλιπής τοπικός χαρακτήρας των καταστημάτων και προϊόντων κάτι που δύσκολα μπορεί να προσελκύσει τους τουρίστες.
- Φήμες για σοβαρά προβλήματα υποδομών, όπως ο κλιματισμός και η θέρμανση.
- Δυσκολία πρόσβασης και έλλειψη στάθμευσης (το Μετρό δεν βοήθησε όπως αναμενόταν), αλλά και αρκετά περιορισμένη διαφήμιση και προβολή.
- Απαισιόδοξο κλίμα που δημιουργήθηκε από την αποχώρηση των iconic καταστημάτων όπως, Trata, Φρεσκούλης, Ζαγόρι, Εν Καρπώ, Φάρμα Ελασσόνας, κ.α.
- Εν κατακλείδι η περιορισμένη γνώση της αγοράς των τροφίμων, αλλά και της Θεσσαλονίκης από την διαχειρίστρια εταιρεία.
“Η εικόνα της Στοάς Μαδιάνο πριν την ιστορική ανακαίνιση”
Ο κόσμος δεν έρχεται και καταστήματα κλείνουν το ένα μετά το άλλο», τονίζει επαγγελματίας που δραστηριοποιείται εντός των ορίων της αγοράς”
“Η αποκαρδιωτική εικόνα της Αγοράς Μοδιάνο σήμερα που ελπίζουμε και ευχόμαστε να αλλάξει γρήγορα”
Δεύτερη ευκαιρία
Παρά τις αποτυχίες, οι προσδοκίες για τη νέα εποχή της «Μοδιάνο» είναι μεγάλες. Η Ergon, φημίζεται ότι έχει βαθιά γνώση του χώρου καθώς υπήρξε συνεργάτης. Ως brand έχει χτίσει σχέσεις εμπιστοσύνης με το κοινό της Θεσσαλονίκης από το κατάστημα της στην Παύλου Μελά και στον Φοίνικα. Διαθέτει αναγνωρισιμότητα και εκτός της Θεσσαλονίκης. Έχει άριστες σχέσεις στις νεότερες γενιές και με «premium καταναλωτικό κοινό», έχει επενδύσει στην ποιότητα, στην τοπικότητα και παράλληλα στην εξωστρέφεια.
Η ιστορική αγορά, που αποτελεί ζωντανό μνημείο της Θεσσαλονίκης, φαίνεται πως έχει μπροστά της μια δεύτερη ευκαιρία. Η πόλη περιμένει να δει αν αυτή τη φορά η Μοδιάνο θα καταφέρει να ξανακερδίσει τον ρόλο που της αξίζει.