Η Ιδιωτική Ετικέτα στην Ευρώπη το 2024: Που βρίσκεται η Ελλάδα;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Ιδιωτική Ετικέτα συνέχισε να κερδίζει έδαφος και το 2024, φτάνοντας το 38.1% των συνολικών πωλήσεων του λιανεμπορίου. Αυτό πάντα σύμφωνα με στοιχεία της PLMA (Private Label Manufacturers Association).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

PL - Greek Market News

Η συνολική αξία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας εκτιμάται στα 352.000.000.000€, επιβεβαιώνοντας τη στροφή των καταναλωτών σε πιο προσιτές και αξιόπιστες επιλογές

Ηγετικές αγορές και κορυφαίες χώρες

Σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα που έδωσε στην δημοσιότητα η PLMA, το μεγαλύτερο μερίδιο αξίας στην ιδιωτική ετικέτα το κατέχει η Ελβετία (52%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (45.7%), την Ολλανδία (45.3%), την Πορτογαλία (44.9%) και το Βέλγιο (39.7%). Αξιοσημείωτο είναι ότι η Γερμανία, μία από τις αγορές που παραδοσιακά στηρίζουν έντονα την Ιδιωτική Ετικέτα, κατατάσσεται “μόλις” στην θέση (!) με 39.3%.

Η Ιδιωτική Ετικέτα στις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης

Στην Κεντρική Ευρώπη τα πράγματα για την Ιδιωτική Ετικέτα δεν είναι τόσο ευνοϊκά και οι καταναλωτές φαίνεται να προτιμούν τα brands. Στην Τσεχία, όπου το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας ανέρχεται σε μόλις  21.7%, παρατηρείται χαμηλότερη διείσδυση σε σχέση με τις αγορές της Δυτικής Ευρώπης. Επίσης και χώρες όπως η Αυστρία (36.9%) και η Ουγγαρία (27.9%) κινούνται πιο κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Τι γίνεται στην Ελλάδα

Στην χώρα μας, το ποσοστό είναι επίσης χαμηλό σε σχέση με τις αγορές της Ελβετίας, Γερμανίας και Ολλανδίας και διαμορφώνεται στο 23.7%, υποδηλώνοντας ότι υπάρχει ακόμα σημαντικός χώρος για ανάπτυξη της ιδιωτικής ετικέτας. Το χαμηλό ποσοστό προέρχεται κυρίως από τις αλυσίδες LIDL, Σκλαβενίτης, αλλά και από τις άλλες αλυσίδες του κλάδου. Οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν και εμπιστεύονται τα established brands, γεγονός που έχει να κάνει με την γενική αντίληψη και αγοραστική νοοτροπία.

Καταναλωτικές τάσεις και επίδραση των μεγάλων αλυσίδων

Η άνοδος της ιδιωτικής ετικέτας οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη στρατηγική των μεγάλων “λιανεμπόρων” όπως της LIDL, και ALDI που επενδύουν επί πολλές δεκαετίες στην ανάπτυξη των δικών τους brands. Η LIDL μάλιστα στηρίζει και στην χώρα μας τα brands της ακόμη και με τηλεοπτικά spots. Οι καταναλωτές αναζητούν όλο και περισσότερο την “αξία για τα χρήματά τους” (value for money), στρεφόμενοι σε προϊόντα που προσφέρουν την ίδια ποιότητα των heavy brands σε χαμηλότερες τιμές.

Η ιδιωτική ετικέτα δεν είναι πλέον μια εναλλακτική ή ένα υποκατάστατο, αλλά ένα ισότιμο brand στην αγορά

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της PLMA η ανάπτυξη της ευρωπαϊκής αγοράς τροφίμων προέρχεται κατά 75% από την ιδιωτική ετικέτα και μόλις 25% από τα επώνυμα προϊόντα. Αυτό δείχνει μια σαφή αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών, που αναζητούν προσιτές, αλλά και ποιοτικές επιλογές.

Η αγορά της ιδιωτικής ετικέτας δεν είναι πλέον μια εναλλακτική, αλλά ένας από τους στρατηγικούς πυλώνες της ανάπτυξης για τους λιανεμπόρους. Με τις τάσεις να δείχνουν περαιτέρω άνοδο, το 2025 αναμένεται πως θα είναι μια ακόμα χρονιά ρεκόρ για αυτή την κατηγορία.

Πηγή: PLMA

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΑγοράPrivate LabelPLMA

Εγγραφείτε στο newsletter της GMN για να λαμβάνετε Νέα & Ενημερώσεις από την Ελληνική αγορά.

*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την “Πολιτική Απορρήτου” μας

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΗ GMN

Νέα εμφάνιση και λειτουργίες απέκτησε η ιστοσελίδα μας, την οποία σας καλούμε να επισκεφτείτε και να χρησιμοποιήσετε, αφού διαθέτει αρκετές και χρήσιμες πληροφορίες. Από την αρχή της κυκλοφορίας μας, έχουμε θέσει ως στόχο τη συνεχή βελτίωση των μέσων που διαθέτουμε ώστε να παρέχουμε όχι μόνο έγκυρη ενημέρωση, αλλά και με το δυνατόν πιο χρηστικό τρόπο.

POPULAR

ION | Νέα Break Dubai Style 100g
ELGIO | Τορτίγιες Mexilla 360g
ΒΙΟΛΑΝΤΑ | Νέα γεμιστά Dubai Vibes 180g
N. U Aqua – PepsiCo Hellas | Νερό Eonio Λουτράκι