Πόσο συχνά νιώθεις ότι οι άνθρωποι γύρω σου δεν «βλέπουν» την ίδια εικόνα με σένα;
Ότι χρειάζεται να εξηγείς τα αυτονόητα ή να διορθώνεις ξανά και ξανά αποφάσεις που δεν πάρθηκαν σωστά;
Πολλοί επιχειρηματίες που συνεργάζομαι το βιώνουν αυτό καθημερινά
Μου λένε: «Οι υπάλληλοί μου δεν παίρνουν πρωτοβουλίες και ρωτούν τα αυτονόητα!» Κι όμως, πίσω από αυτό δεν υπάρχει έλλειψη ικανότητας. Υπάρχει έλλειψη αυτοαντίληψης.
Η αυτοαντίληψη, το πώς αντιλαμβάνομαι τον εαυτό μου μέσα στο σύστημα, τον ρόλο μου, τις ευθύνες και τον αντίκτυπο των πράξεων μου στο περιβάλλον είναι ένας αόρατος αλλά κρίσιμος παράγοντας επιτυχίας.
Όταν λείπει, οι άνθρωποι δυσκολεύονται να πάρουν αποφάσεις, ζητούν επιβεβαίωση και φοβούνται να αναλάβουν πρωτοβουλία. Από την άλλη, οι επιχειρηματίες ,κουρασμένοι, με ανησυχία μεγάλη για τη βιωσιμότητα της εταιρείας, δεν επικοινωνούν πάντα με σαφήνεια, ούτε αφήνουν χώρο να ακουστούν οι άλλοι.
Και κάπως έτσι τραυματίζεται η σύνδεση μέσα στον κόσμο των περερμηνειών των καταστάσεων και των φανταστικών σεναρίων που οδηγούν σε θυμό και θυματοποίηση. Η ομάδα χάνει τη συνοχή της, η εμπιστοσύνη μεταξύ των μελών της διαβρώνεται, τα μέλη της επιχείρησης ενοχοποιούν ο ένας τον άλλον και όλο αυτό οδηγεί στην έκθεση της επιχείρησης στα μάτια του πελάτη.
Η λύση δεν είναι να αλλάξουν οι υπάλληλοι ή να ηρεμήσουν οι επιχειρηματίες, αλλά να εκπαιδευτούν και οι δύο πλευρές στην αυτοαντίληψη και την επικοινωνία. Οι υπάλληλοι χρειάζονται χώρο και εργαλεία για να επικοινωνούν ουσιαστικά τις αντιλήψεις τους, να αντιλαμβάνονται τον ρόλο τους και με σαφήνεια να επικοινωνούνται τα αιτήματα τους.
“Οι επιχειρηματίες χρειάζονται καταρτισμένους, έμπειρους συμβούλους για να μοιράζονται τις δυσκολίες και να ακούν, κάνοντας χώρο για νέες πληροφορίες και εποικοδομητική κριτική”
Όταν αυτό συμβαίνει, η σχέση αποκαθίσταται και η εμπιστοσύνη επιστρέφει. Και η επιχείρηση ξαναγίνεται ζωντανός οργανισμός που ζει και αναπνέει — όχι μηχανή που απλώς “τρέχει”.
Επίλογος
Στο Money IQ δημιουργούμε κλειστές ομάδες επιχειρηματιών που μαθαίνουν να βλέπουν ολόκληρη την εικόνα της επιχείρησης τους.
Να επικοινωνούν με σαφήνεια και ασφάλεια στις απειλητικές καταστάσεις για την επιχείρηση τους. Να αποσαφηνίζουν τα αιτήματα των υπαλλήλων, δίνοντας ευκαιρίες ανάπτυξης και να μπορούν να προβλέπουν μελλοντικά προβλήματα που προκαλούν οι συμπεριφορές τους.
“Να διακρίνουν τις ευκαιρίες και τους νέους ρόλους που μπορούν να παίξουν στην αγορά”
Γιατί η επιτυχία δεν είναι μόνο θέμα στρατηγικής, είναι θέμα επίγνωσης.
 
															
 
								 
								

 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								