Οι μπύρες 0.0% και χωρίς αλκοόλ αναδεικνύονται ταχύτατα σε ένα από τα σημαντικότερα νέα “πεδία μάχης” στη βιομηχανία ποτών.
“Η κατηγορία παρουσιάζει εκρηκτική ανάπτυξη, βαθιές αλλαγές στις καταναλωτικές συμπεριφορές και μαζικές επενδύσεις από τους μεγάλους παίκτες της αγοράς”
Εκρηκτική παγκόσμια ανάπτυξη
Η παγκόσμια αγορά μπύρας χωρίς αλκοόλ αποτιμήθηκε στα $21,94 δισ. το 2024 και αναμένεται να αγγίξει τα $35,34 δισ. έως το 2029, και ενδεχομένως τα $57,97 δισ. μέχρι το 2034. Το ευρύτερο οικοσύστημα NoLo (non-alcoholic και low-alcohol προϊόντων) παρουσιάζει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 7% για την περίοδο 2024–2028, με την κατηγορία 0.0% να υπεραποδίδει.
Μετατόπιση συμπεριφοράς καταναλωτών
- Υγεία και ευεξία
Η αυξανόμενη συνειδητοποίηση για την υγεία οδηγεί τους καταναλωτές σε μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ. Η “sober-curious” κουλτούρα κερδίζει έδαφος.
- Αυστηροποίηση ορίων αλκοόλ στην οδήγηση
Οι μη αλκοολούχες μπύρες δεν προορίζονται πλέον μόνο για όσους απέχουν από το αλκοόλ, αλλά τις επιλέγουν οι οδηγοί και για καθημερινές, κοινωνικές στιγμές τους χωρίς να κινδυνεύουν από ελέγχους της τροχαίας και αυστηρές τιμωρίες.
- Γενεακή στροφή
Οι millennials είναι οι πρωτοπόροι αυτής της στροφής, ανακαλύπτοντας τα προϊόντα μέσω social media και των influencers.
“Οι μεγάλοι πολυεθνικοί όμιλοι έχουν ήδη καταλάβει τη στρατηγική σημασία της κατηγορίας και επενδύουν δυναμικά σε αυτήν μέσω εγχώριων brands”
Από τον “χλευασμό” ως την νέα κανονικότητα
Η κοινωνική αποδοχή των μπυρών 0.0% αυξάνεται ραγδαία. Δεν είναι μακριά οι εποχές που το να αγοράζει κάποιος μια μπύρα χωρίς αλκοόλ ήταν σχεδόν αστείο… Εκστρατείες όπως η “0.0% Reasons Needed” της Heineken, που προβλήθηκαν ακόμη και στα γήπεδα, άλλαξαν τη δημόσια εικόνα των προϊόντων και έδωσαν θετικό πρόσημο σε μια τέτοια επιλογή.

Η Παγκόσμια αγορά και οι στόχοι για την κατηγορία
Η αμερικανική AB InBev (Budweiser, Corona, Stella Artois κ.α.) στοχεύει το 20% της παγκόσμιας παραγωγής της να προέρχεται από προϊόντα no/low alcohol μέχρι το τέλος του 2025. Η ολλανδική Heineken σχεδιάζει να διαθέτει τουλάχιστον ένα brand χωρίς αλκοόλ στο 90% των αγορών της έως την ίδια χρονιά. Η δανέζικη Carlsberg στοχεύει το 35% του χαρτοφυλακίου της να είναι low ή no-alcohol έως το 2030.
Τέλος, η Asahi θέτει ακόμα πιο φιλόδοξους στόχους, με το 20% των πωλήσεων της να προέρχεται από NoLo μέχρι το 2030 και έως 50% μέχρι το 2040.
“Οι επενδύσεις των πολυεθνικών δεν αφορούν μόνο marketing ή το R&D, αλλά και την τεχνολογική καινοτομία και παραγωγικές υποδομές, που θα είναι σχεδιασμένες αποκλειστικά για προϊόντα χωρίς αλκοόλ”
Η ελληνική αγορά μπύρας ακολουθεί
Στην Ελλάδα, η παγκόσμια τάση βρίσκει ισχυρό έδαφος. Οι μεγάλες πολυεθνικές ζυθοποιίες και οι ανεξάρτητες ελληνικές επιχειρήσεις επενδύουν ενεργά στην κατηγορία No/Lo.
Η ηγέτιδα της κατηγορίας της μπύρας η Αθηναϊκή Ζυθοποιία μέλος του Heineken Group, διαθέτει τουλάχιστον 3 brands που έχουν No/Lo προϊόντα:
- Heineken 0.0%, με διεθνές κύρος
- Amstel Free, με πρόσφατη αναβάθμιση γεύσης
- ΑΛΦΑ “ΑΝΕΥ”, ελληνική πρόταση χωρίς αλκοόλ
Από κει και πέρα επενδύει και στην κατηγορία low alcohol και ειδικά στην Amstel Radler. Μάλιστα πρόσφατα είχε παρουσιάσει την νέα Pink Grapefruit, με μόλις 2,3% αλκοόλ
Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία μέλος της Carlsberg Group ενίσχυσε πρόσφατα το premium προφίλ της με την νέα εικόνα της Mythos 0.0% , ενώ ταυτόχρονα προωθεί ενεργά και την ΦΙΞ Χωρίς, που έχει απήχηση ιδιαίτερα στο κανάλι του HORECA.
Η ΒΕΡΓΙΝΑ, της Ζυθοποιίας Μακεδονίας-Θράκης, ήταν η πρώτη αμιγώς ελληνική μπύρα χωρίς αλκοόλ. Αν και δεν αποτελεί βασική προτεραιότητα της Θρακικής ζυθοποιίας η κατηγορία, παραμένει στην αγορά παρατηρώντας τις κινήσεις των ανταγωνιστών και προσφέροντας την δική της πρόταση με ισχυρή ταυτότητα και υψηλή ποιότητα.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι προτάσεις από τις μεσαίες και μικροζυθοποιίες όπως η ΕΖΑ και η Corfu Beer, που συνδυάζουν καινοτομία, αυθεντικότητα και premium χαρακτήρα.
Στις μικρότερες η EZA Alcohol Free απευθύνεται σε πιο απαιτητικό κοινό, ενώ το δεύτερο brand της Ζυθοποιίας Αταλάντης η Hellas Pils κινείται σε τιμολογιακά πιο λαϊκό πνεύμα.
Στη Corfu Beer της οικογένειας Σπύρου Καλούδη από την Κέρκυρα επενδύουν κυρίως σε premium, σε craft και limited edition ετικέτες, ωστόσο έχουν και αυτοί λανσάρει την πρόταση τους, την Hoppy&Free που σίγουρα δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη για τους fans της μπύρας.
Επίλογος
Η κατηγορία 0.0% – χωρίς αλκοόλ εξελίσσεται σε στρατηγικό πεδίο μάχης για την αγορά μπύρας για τα επόμενα χρόνια. Δεν πρόκειται πλέον για μια εναλλακτική όπως ξεκίνησε, αλλά για νέα δυναμική κατηγορία τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε εθνικό επίπεδο.
“Στην αρένα μπήκαν τόσο οι γίγαντες μέσω του οργανωμένου λιανεμπορίου όσο και οι ανερχόμενες craft ζυθοποιίες. Όλοι αγωνίζονται για το μερίδιο στο κανάλι Ba.Re.Ca, εκεί όπου η διαφορετικότητα και η καινοτομία μπορούν να εκτιμηθούν”
Ο αγώνας δρόμου γίνεται τώρα για τη γεύση ώστε αυτή να φτάσει στα επίπεδα της κλασικής μπύρας. Από κει και πέρα θα παίξουν καθοριστικό ρόλο οι ποικιλίες και η διαφοροποίηση.
Η μάχη στο νέο πεδίο των 0.0% ξεκίνησε και οι καταναλωτές φαίνεται πως είναι έτοιμοι να αλλάξουν αργά και σταθερά τις συνήθειες τους και να πληρώσουν για την απόλαυση και την εμπειρία.