Εδώ έχουμε ένα “true story” της αγοράς που αξίζει να διαβαστεί ειδικά από τους managers. Προ καιρού ένας παλιός μου συνάδελφος άφησε μια καλή θέση σε γνωστή ελληνική εταιρεία για μία καλύτερη σε μεγάλη πολυεθνική. Φυσική πορεία ανέλιξης, θα πείτε..
Η ψυχρολουσία ήρθε γρήγορα
Η χαρά του δεν κράτησε πολύ και η ψυχρολουσία ήρθε πολύ γρήγορα. Ο προκάτοχός του αποχώρησε πριν τον ενημερώσει για οτιδήποτε. Του έφεραν έναν βοηθό που του ήταν άχρηστος. Ανακάλυψε παλαιότερες πατέντες και ατασθαλίες που δεν ήθελε να συνεχίσει. Η διοίκηση τού ζητούσε πράγματα, ενώ δεν ήταν ακόμη έτοιμος. Από την μητρική τού έβαζαν ασφυκτικά deadlines. Και ένας απογοητευμένος «μνηστήρας» της θέσης τού έκανε bullying.
“Γενικά, έμπλεξε σ’ ένα σωρό καταστάσεις. Παρόλο που τεχνικά ήταν απόλυτα επαρκής για τη θέση, αδυνατούσε να χειριστεί την κατάσταση, έχασε τον ύπνο του και ήταν έτοιμος να παραιτηθεί χωρίς fall back position”
Τι του πρότεινα να κάνει ώστε να αποφύγει τα χειρότερα
Η προσέγγιση που του πρότεινα ήταν περίπου να κάνει ό,τι θα έκανα εγώ σε ένα “business check up” και συγκεκριμένα να ακολουθήσει τα παρακάτω βήματα:
- Να καταγράψει τα προβλήματα και τις ενδεικνυόμενες λύσεις
- Να τα σταθμίσει κατά σημαντικότητα και να βάλει προθεσμίες για την επίλυσή τους
- Να πάει για σοβαρή συνολική συζήτηση με τον CEO
- Αν δεν έβρισκε κατανόηση, να απευθυνόταν στην μητρική εταιρεία
Όντως, τα πράγματα εξελίχθηκαν ακριβώς έτσι χωρίς μάλιστα να χρειαστεί να φτάσουν τα παράπονα μέχρι την μητρική (κανένας CEO, βέβαια, δεν θα το άφηνε να γίνει…). Με μικρο-αλλαγές, ο φίλος πήρε τον χρόνο και τα μέσα που χρειαζόταν για να στρώσει το τμήμα του.
Το case αυτό μας δείχνει ότι
- Η τεχνική επάρκεια δεν αρκεί για να σταθείς σε μία θέση ευθύνης.
- ψύχραιμη και δομημένη αντιμετώπιση κερδίζει.
Θα ήθελα, οι πολλοί φίλοι που έχουν μπλέξει σε παρόμοιες καταστάσεις, να πάρουν παράδειγμα από αυτήν την περίπτωση, για να αποφύγουν να χαλάσουν τα στομάχια τους ή να καταστρέψουν την καριέρα τους.
Σταματήστε να φέρετε τον σταυρό τού μαρτυρίου, δείτε τα πράγματα με ψυχραιμία και καθαρό μυαλό και αντιμετωπίστε την κατάσταση σαν να ήσασταν απλά ένας τρίτος manager σε crisis management mode.
Τι λέτε; Εσείς είχατε ανάλογες εμπειρίες; Πώς τις χειριστήκατε; Τις καταφέρατε ή σας κατάφεραν; Γράψτε μας στα σχόλια στο LinkedIn.
*Του Κώστα Σίδερη
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε στο: costas@aquamerit.gr

