Η PepsiCo INC προχώρησε πρόσφατα σε ολικό rebranding του logo και των συσκευασιών.
Mαζί με τις αλλαγές που ήδη πραγματοποίησε, αλλάζει και κάποιες ονομασίες προϊόντων και σειρών που είχαν διεθνή ή τοπική λειτουργία, εναρμονίζοντας τες πλέον στα πρότυπα των διεθνών brands της.
Maximum Taste and Zero Sugar ήταν το εμβληματικό motto της Pepsi Max
Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή.
Η Pepsi Max παρουσιάστηκε στο Ελληνικό καταναλωτικό κοινό τον Σεπτέμβριο του 1993. Εκείνα τα χρόνια ήταν ένα “επαναστατικό” αναψυκτικό που υποσχόταν στους καταναλωτές τη ΜΑΞιμουμ γεύση και μηδέν ζάχαρη!
Η Pepsi Max μαζί με την Pepsi Twist
Με την πάροδο του χρόνου και τον παράγοντα της αλλαγής των καταναλωτικών αναγκών η “Max” όπως ήταν σχεδιασμένη έπαψε να έχει την ίδια δυναμική ως προϊόν και συνεπώς και ως brand. Καθώς στην αγορά όπως φάνηκε κατευθύνθηκε στο “zero sugar” (σσ. των οποίων η γεύση διορθώθηκε σε επίπεδα των regular) η μάξιμουμ γεύση θεωρήθηκε κάτι ως πλεόνασμα και κάτι που μπορεί να μην είχε αποτελεσματικότητα.
Η Pepsi Max μαζί με την νέα εκδοχή την Pepsi Zero Sugar. Και οι δύο ντυμένες με μαύρο look
Αυτή η είδηση της αλλαγή πέρασε στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και όπως συχνά συμβαίνει υπήρχαν και τα ανάλογα παρατράγουδα. Έτσι με μεγάλη μας έκπληξη διαπιστώσαμε ότι αρκετά μέσα ενημέρωσης της χώρας μας, που συχνά έχουν ως αντικείμενο την δημιουργία εντυπώσεων με σκοπό το κυνήγι των clicks, δημοσίευσαν την πληροφορία ότι αποσύρεται το αναψυκτικό της Pepsi Max.
Αυτή είναι η μισή πληροφορία που θα μπορούσε να θεωρηθεί από κάποιους και ως “παραπλανητική”, καθώς το αναψυκτικό όχι απλά δεν αποσύρεται, αλλά παραμένει στην αγορά και εκεί που υπήρχε αντικαθίσταται με το νέο! Γίνεται δηλαδή το rebranding του και γίνεται Pepsi Zero Sugar.
Οι αλλαγές των brands προφανώς έχουν βαθύτερο και μέσο-μακροπρόθεσμο σκοπό. Ενδεχομένως να μην είναι απόλυτα ορατοί οι λόγοι που γίνονται στο μάτι των απλών καταναλωτών. Ο Αμερικάνικος κολοσσός τροφίμων και ποτών, μελλοντικά θα χαράζει παγκόσμιες διαφημιστικές καμπάνιες. Η ύπαρξη και συντήρηση πολλών brands, ακόμη και sub-brands, είναι και δαπανηρές και συχνά μη αποδοτικές. Ενίοτε μπορούν και δημιουργούν ακόμη και σύγχυση στο καταναλωτικό κοινό, πράγμα που ασφαλώς δεν ισχύει στην περίπτωση της Pepsi Cola.